Rehberlik Hizmeti

80.Yıl Sütçüler İmam-Hatip Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak amacımız;

05.10.2019 165

80.Yıl Sütçüler İmam-Hatip Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak amacımız; öğrencilerimizin yaşadıkları ve yaşayabilecekleri her türlü bilişsel, sosyal ve duygusal zorlantılarında önleyici faaliyetlerde bulunarak, gelişimlerini ilgi ve yetenekleri doğrultusunda takip ederek, psikolojik yönden sağlam, akademik yönden başarılı, öğrendiklerini hayata uygulayabilen, kendisiyle ve çevresiyle barışık, özgüven sahibi bireyler olmalarına yardımcı olmaktır.  

Okulumuzun Rehberlik Hizmetlerini 4 ana başlıkta sınıflandırabiliriz:

Önleyici Rehberlik, Öğrenci Tanıma - Teşhis ve Refere çalışmaları, Tedavi Destek Oturumları ve Mesleki Rehberlik.

          Önleyici Rehberlik; olabilecek muhtemel problemler ve bunlarla baş etme yolları ile ilgili veli seminerleri yapmak, bilgilendirme görüşmeleri düzenlemek, iletişim sorunları ve çözümleri ile ilgili çalışmalar yapmak gibi hizmetleri kapsamaktadır.

          Öğrenci tanıma - teşhis ve refere çalışmaları denildiğinde "Bireyi Tanıma Teknikleri"nden yararlanarak öğrenci hakkında detaylı bilgi edinme, varsa sorunu saptama öğrenciyi ya da aileyi sorunla ilgili merkeze refere etme etkinlikleri akla geliyor. Okulumuz rehberlik çalışmaları, bu basamakta öğretmenlerin birbirleriyle ve rehberlik servisiyle düzenli bir iletişim zinciri kurulmasını sağlayıp öğrenciyi ayrıntılarıyla gözlemleme yoluna gitmektedir.

          Tedavi destek oturumları adı altında topladığımız bu üçüncü basamak, ilgili kliniğe refere edilen öğrencinin gelişiminin izlenmesi ve uygulanan tedaviye destek özelliği taşıyan bireysel görüşme ortamlarının düzenlenmesi anlamına gelmektedir. Bu çalışma, öğrencilerimizin aldıkları klinik tedavinin işbirliğine yardım etmektedir.

          Okulumuz rehberlik çalışmalarının dördüncü basamağı, mesleki rehberlik çalışmalarıdır. Mesleki rehberlik dediğimizde; alan seçimi , meslek ve üniversite tanıma, mesleğe yönelim çalışmaları akla gelebilir. Rehberlik servisimiz, bu çalışmalara özen göstererek önem vermektedir.

          Rehberlik servisimiz bu çalışmaları organize ederken veli-okul işbirliğini ön planda tutar. Bu işbirliği doğrultusunda toplantılar düzenler. Toplantılar; olağan akademik aktarım ve veli toplantıları şeklinde organize edilir.

          Rehberlik servisimiz; her öğrencimizin kendini rahatlıkla ifade edebileceği sorunlarını çözüp rahatlayacağı ve hatta kendini tanıyarak başarısını arttıracağını ortamlar sağlamak için çalışmalarını sürdürüyor. Akademik açıdan gencin ne istediğini bilmesi sosyalleşme süresince yapacağı hataların pozitif yanları eşliğinde içselleştirilmesi ve psikolojik durumunu dengeli bir noktaya oturtması hedefleri rehberlik çalışmalarımıza ışık tutmaktadır.

          Sınıf rehber öğretmenleri ve rehber öğretmen arasındaki koordinasyon eşliğinde her öğrencinin kendisine güvenen, otokontrol sahibi ve sorumluklarını bildiği için karar verme yetkisi taşıyan gençler haline gelmesi için uğraş veriyoruz. Ve ne istediğini bilen bireyler yetiştirmeyi hedefliyoruz.  

 

 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ